сряда, 3 октомври 2007 г.

национален отбор

доста време мина откакто постнах.
и не е, че не пиша, даже напротив, но нещо не достига време да редактирам ...
страшното е, че един следобед седнах и писах не на компа, ми на тетрадка и то някви що-годе размишления... по пирнцип съм огромен противник на писането, понеже изглежда измамно лесно, а е толкова гнусно да се обливаш в собствените си слова (сериозно, възприемам го като естествено продължение на мастурбацията); трябва да е свещено и не общодостъпно - всеки да си има блог, в който да ми пише каква книга е чел през уикенда...
откъде почнах, къде стигнах...
та, за писането на балкона в тетрадка... не бива!! вероятно е специфична форма на релакс от културния шок, който НЕ изживявам... опасността е, че ако посмея да препиша тетрадковите глупости и да ги постна тук, може на всичките ми дрехи да порасне поло яка, if you know what i mean...

вече е и наложително да вкарам някакви външни персонажи, макар че има шанс да заприличат на personal adds от "Една седмица в Оломоуц":
Джон от Дъблин - харесва RHCP и Хари Потър.
Томаш от Братислава - харесва RHCP и Хари Потър.

да... принципно в такива кутийки като нашата живеят още четирима души, с които споделяме една кухня и две бани!? две чехкини, едната, е почти невидима, даже аз май само съм чувал за нея, а не съм я виждал, другата тренира софтбол и затова не й се отваряме. другите две момичета са американки и те са ни главният социален outlet. знам, че това не е много кашер, при все че съм на европейска програма за обмен, а американците, нали, са супер тъпи и тъй нататък, но такъв ни беше жребият... и като цяло не е зле, забавляваме се порядъчно, главно си готвим на разменени гостувания... аз правих няква паста, после и руска салата, а те ни приготвиха два пъти такота, макар че Иван (кучето) се опита да им внуши да направят с каймата "keebapchita"... учителката ми по литература би го определила като "анахроничен" (shit!). все едно де, такотата са яки и мисля, че е крайно време да ги внесем в България. така че, моля няколко мексиканци да се превърнат на орли и да долетят до Попа: "Message to the arabians, step aside, cooks from Mexico are coming"...
ениуейс, снимки:


интересно бтв, никой не направи някакво "национално" ястие: мексиканска, италианска и мнимо руска кухня. това ме навежда на мисълта, че има нещо общо между двете култури (BG и USA) - стриктно консуматорски са (не в ядивен план), т.е. имат ограничен брой наистина автентични белези, особено на гастрономическо ниво, а главно копират кулинарните и особено в щатския случай ъфкорс, духовните достижения на други люде. в америка националното ястие е... месо, много? в България е... боб, или нещо откраднато от околностите?
което ме отправя към един основен проблем. програмата Еразмус е предвидена да е нещо като "let's celebrate our differencies". т.е. трябва да има и национално репрезентативна вечер, на която с Иван (кучето) да приготвим традиционно ястие, каквото не съществува... хрумна ми, че можем да ги заведем в произволен ресторант и да избягаме без да платим сметката... "dude, this is bulgarian tradition, it's called the BOOOMB".
и тъй като днеска съм на вълна култури и нации, ще хвана да понищя малко местната, но естествено на много ниско и дребнаво ниво...
на първо място, трябва да се отбележи, че в чешкия език единственото съществително, определящо професия, националност и изобщо рефериращо към хората, което няма женски еквивалент е "човек". така е и в българския май, така че всички сексисти могат да квичат от радост...
и тук малко от "забавната" местната продукция...
не мога да се сдържа: sladka chilli omacka na kure (everybody put their random mangina joke in herrre):

и разбира се Dr. Devil, чисти грехове... и петна - противопоставен на серафимския Mr. Proper и т.н.

това е безспорният шлагер обаче:

Рецептата гласи: "За да приготвите това ястие, първо е нужно да заробите малко виетнамско дете..."
Очаквайте от същата поредица "Малкия Хосе (къде са мама и татко?) приготвя паеля" и "Наташа (обещахте ми да стана манекенка в Париж) вари кнедли".
Очаквайте от мен глупости...

ПС, важно съобщение. Днес е рожденият ден на Мариана-Ябълката (която повечето, който ме четат, май познават), така че да й се пожелаят само хубави неща и, хора, аре тази година й вземете сносен подарък :P

3 коментара:

Unknown каза...

HaahAHaHaHaH the Bomb, само един път съм го правил, тогава се заканвахме доста дълго време преди да го направим, даже операцията се казваше "Дебелака"*

*reference joke concerning the bombings of Hiroshima and Nagasaki.

Иначе за ястията май си прав, традиционна българска кухня, няма.
Може би, всичко с кисело мляко, мислех и за бялото сирене ама на всякъде ако има такова сирене в салата или нещо, му викат гръцко.
Ама не е яко да сервирате "Снежанка", таратор и айрян...
Унгарците си имат национално ястие, и милярди други не толкова национални, като круши с кашкавал и всякакви други забавни работи.
Това беше смешно, може да ориентирате американките.

http://gotvarstvo.georgievi.net/a/article_33

Еxcerpt:
Snacks (zakuska) are available all over town in tiny shops or from stands on the street. If you are feeling a little peckish why not try:
‘gevrek’- like a very dry bagel, sold from big bags on street corners...
...finally, if you are feeling really adventurous, try some ‘boza’, - a thick malt drink with a distinct smell. It’s said to be an acquired taste!

qb каза...

пиша комент!
голям гуш мишуе имам нови стайлиш конверски ми из хепей

momchino каза...

betch